Ейдографіка – особливий різновид комп’ютерного моделювання за допомогою графіків
рівнянь. Це своєрідний
симбіоз математики, комп’ютера і
мистецтва. Як зазначає С.П. Параскевич самостійне створення образів у техніці
ейдографіки є продуктивною діяльністю і сприяє розвитку креативності учнів чи
студентів завдяки інтегрованому поєднанню математичних та художньо-естетичних
знань при посередництві комп’ютерного забезпечення; реальній можливості
самовиразитися, створити щось нове, особистісно значуще; збагаченню навчального
процесу позитивними емоціями; активізації навчально-пізнавальної діяльності.
а) навчальні, тренувальні, контролюючі,
узагальнюючі;
б) пізнавальні, виховні, розвиваючі;
в) репродуктивні, продуктивні, творчі та інші.
Дидактична гра, що використовується як засіб розвитку пізнавальної
активності школярів, є грою за готовими правилами.
У формі конкурсу художників-математиків рекомендують
провести заняття побудови графіків
функцій і автори електронного
посібника «Інноваційні інформаційно-комунікаційні технології
навчання математики» (за ред. М.І. Жалдака), [12]. На
уроці чи спецкурсі бажано
об’єднати учнів у групи і кожній з них запропонувати системи рівнянь чи
нерівностей, якими зашифровано малюнок. Переможе та команда, яка краще
справиться з побудовою графіків, записаних на аркушах. Побудову можна здійснити
як вручну, так і з використанням ПЗНП GRAN1. Виконуючи завдання, учні оперують
поняттями області визначення і області значень функції. При розшифровці рис. 29
у школярів можуть виникнути проблеми при побудові залежностей з модулями, а
саме – «руки» та «рукавів»
Завдання з тренувального перейде в розряд розвиваючого, якщо
запропонувати учням описати рівняннями малюнок, виконаний в координатній
площині. При вивченні теми «Побудови графіків функцій за допомогою елементарних
перетворень» актуальним буде творчий проект «Малюємо графіками функцій».
Кінцевим продуктом в проекті стане колекція малюнків. Завдання для школярів
будуть корисними у тому смислі, що закладають базу для усвідомлення практичного
застосування матеріалу – опису графічних зображень за методом функціонального подання.
Учням доступно вивчати предмет в ігровій формі. При цьому наявний елемент
заохочення, ігровий ефект. Школярі мають можливість проявити нестандартний
підхід, творчість, розкрити прихований потенціал дослідника.
В окремих учнів можуть виникнути проблеми при створенні малюнка для
описування, а не лише при добиранні функцій. Простіше побудувати графік функції
за готовою формулою. Інша справа, коли потрібно проаналізувати – графіки яких
функцій(чи частини графіків) нагадують ті чи інші криві, дібрати формулу,
з’ясувати вплив коефіцієнтів, можливо, зробити корекцію малюнка тощо. Тобто,
виконання малюнків створює передумови формування не лише творчої уяви і
фантазії, але й таких пізнавальних якостей, як уміння аналізувати, синтезувати,
креативної якості – здібності до формування залежності.
Комментариев нет:
Отправить комментарий